ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ-ΕΓΓΡΑΦΑ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ (σχολ. έτους 2018-2019)
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
12/9/2018 |
Υλικό
για τη
διδασκαλία
της
Κυκλοφοριακής
Αγωγής και
Οδικής
Ασφάλειας
Σειρά επιλεγμένων βίντεο για την κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια
|
|||||||||||||||
6/9/2018 |
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αγαπητές-οί συναδέλφισσες-οι,
Εν όψει της έναρξης των μαθημάτων και ελλείψει χρόνου για επιμορφωτικές συναντήσεις, θα σας ενημερώνω, θα σας υπενθυμίζω και θα σας προτείνω ό,τι κρίνω χρήσιμο για το έργο σας, παρότι γνωρίζω ότι οι περισσότεροι και περισσότερες τα έχετε ήδη υπόψη σας.
1. Ωρολόγια προγράμματα και σχολικές δράσεις: Στο εξής για τα ωρολόγια προγράμματα και τον προγραμματισμό σχολικών δράσεων θα συνεννοείστε με την Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Δ/νσης Εκπ/σης. Ωστόσο θα είμαστε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις, όπου μπορούμε.
2. Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Δεν μπορώ να μην εκφράσω την ικανοποίησή μου και να συγχαρώ όσα σχολεία κατάφεραν να ενταχθούν στο δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 7 δημοτικά σχολεία των Κυκλάδων που εντάχθηκαν στο δίκτυο, τα 5 ανήκουν στην περιφέρεια ευθύνης μας. Είναι μεγάλη επιτυχία για όλους μας και δικαιούμαστε να χαιρόμαστε. Είμαι βέβαιος ότι αυτό θα λειτουργήσει θετικά για τα σχολεία αυτά, όπως π.χ. με τις 3 διδακτικές ώρες που προβλέπει για τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης και θα δώσει και σε άλλα σχολεία κίνητρο να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση όποτε γίνει η επόμενη πρόσκληση. Παρακάτω είναι ο πίνακας με τα σχολεία που εντάχθηκαν στο δίκτυο. Συγχαρητήρια στους συλλόγους διδασκόντων!
Δείτε εδώ το ΦΕΚ με τα σχολεία που εντάχθηκαν στο δίκτυο. Δείτε και την εφαρμοστική εγκύκλιο για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών. Δείτε παρακάτω τα σχολεία των Κυκλάδων που εντάχθηκαν στο δίκτυο.
3. Πρόγραμμα «Η τσάντα στο σχολείο». Υπενθυμίζουμε ότι στον ιστότοπό μαςhttp://klouvatos.mysch.gr/
4. Τετράδιο Γραφής Α΄ τάξης. Στον ιστότοπό μας, στο σύνδεσμο http://klouvatos.mysch.gr/ Στον ίδιο σύνδεσμο http://klouvatos.mysch.gr/ 5. Πρώτη συνάντηση συνεργασίας με γονείς: Στον ιστότοπό μας, στο σύνδεσμο των ανακοινώσεων του 2017-2018 http://klouvatos.mysch.gr/ 6. Προγραμματισμός δράσεων σχολείου – τάξεων: Προϋπόθεση για την επιτυχή άσκηση του εκπαιδευτικού έργου είναι ο σωστός και έγκαιρος προγραμματισμός των εντός και εκτός σχολείου δράσεων σε επίπεδο σχολείου και τάξης. Οι σχολικές δράσεις των τάξεων να αναλαμβάνονται με φειδώ (1 - 3 τρίμηνα πρότζεκτς ή 1 ετήσιο πρόγραμμα), καθώς στην πορεία παρεισφρέουν ποικίλες προσκλήσεις για προγράμματα, δράσεις, διαγωνισμούς, θεματικές ημέρες κ.ο.κ. Είναι καλό κάθε σχολείο να διαμορφώνει εξαρχής μια κοινή κατεύθυνση, έναν κοινό άξονα δράσης, γύρω από τον οποίο θα κινούνται όλες οι τάξεις, π.χ. εθελοντισμός, περιβάλλον, τοπική ιστορία, σχολικός κήπος, εξωραϊσμός σχολείου, τοπική λαογραφία, σχολικός ιστότοπος κ.ο.κ. Για παράδειγμα, στον άξονα «τοπική ιστορία», θα μπορούσαν να αναληφθούν σχολικές δράσεις (προγράμματα) από κάθε τάξη ξεχωριστά ή σε συνεργασία, π.χ. η Α και Β τάξη θα αναλάβει πιο απλές δράσεις που θα συνδέονται και με τη Μελέτη Περιβάλλοντος, η Γ-Δ τάξη θα αναλάβει την προϊστορία περιοχής και την ιστορία της κατά την αρχαιότητα, η Ε και Στ θα αναλάβουν τη νεώτερη και σύγχρονη ιστορία. Αντίστοιχα, μπορούν να διαμορφωθούν ποικίλες δράσεις γύρω από τους άλλους άξονες. Για να γίνει ο προγραμματισμός, ο σύλλογος διδασκόντων πρέπει να έχει στη διάθεσή του όλες τις προσκλήσεις φορέων που έχουν μέχρι σήμερα αποσταλεί στα σχολεία, κάτι το οποίο απαιτεί μικρή έρευνα στα εισερχόμενα μηνύματα. Υπενθυμίζεται επίσης ότι το σύνολο των σχολικών δράσεων (διδακτικές επισκέψεις και εντός σχολείου δράσεις) είναι 9 (βλέπε Π.Δ. 79/2017), κάτι που δεν έχει εμπεδωθεί ακόμη από κάποια σχολεία. 7. Ενημέρωση νέων συναδέλφων: Το σχολείο οφείλει να υποδέχεται τους νέους εκπαιδευτικούς με ένα συνοδευτικό «πακέτο ενημέρωσης» για όλα τα σημαντικά θέματα (καθηκοντολόγιο, Π.Δ., εγκυκλίους, οδηγίες, ιδιαιτερότητες σχολείου, κ.ο.κ.) ή να παραπέμπεται στον ιστότοπό μας 2018 http://klouvatos.mysch.gr, στον οποίο είναι συγκεντρωμένα τα πιο σημαντικά έγγραφα και οδηγίες. Η ανάρτηση χρήσιμου υλικού και οδηγιών στον ιστότοπό μας θα συνεχιστεί κανονικά. Καλή συνέχεια το έργο σας. Παραμένω στη διάθεσή σας για ό,τι χρειαστείτε. |
|||||||||||||||
Tετράδιο
γραφής Α΄
τάξης
(εκτυπώσιμη
μορφή
pdf)
Μετά από την επιτυχημένη χρήση του Τετραδίου Γραφής Α΄ τάξης τα προηγούμενα σχολικά έτη στην περιφέρεια ευθύνης μας, ενημερώνουμε τους δασκάλους και τις δασκάλες της Α΄ τάξης ότι το τετράδιο παραμένει διαθέσιμο σε εκτυπώσιμη μορφή (μπορεί να αποσταλεί απευθείας ο σύνδεσμος στο τυπογραφείο).
Το περιεχόμενο
του
τετραδίου γραφής
της Α΄ τάξης προτάθηκε
από ομάδα
δασκάλων της
Α΄ τάξης
Δημ.
Σχολείων της
Νάξου κατά
τη διάρκεια
απογευματινού
εργαστηρίου
υπό την
καθοδήγηση
του Σχολικού
Συμβούλου
3ης
Περιφέρειας
Π. Ε.
Κυκλάδων. Τόσο με τη δομή του όσο και τη γραμματοσειρά, το τετράδιο μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τους διδάσκοντες της Α΄ τάξης, απαλλάσσοντάς τους από τον καθημερινό βραχνά συμπλήρωσης των τετραδίων. Θα αποφευχθούν επίσης λανθασμένες γραφές ορισμένων γραμμάτων. Για τις ανάγκες του τετραδίου δημιουργήθηκε ειδική γραμματοσειρά. Μπορείτε να την εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας (αποθήκευση, αντιγραφή - επικόλληση στο φάκελο γραμματοσειρές (fonts) του Πίνακα ελέγχου του υπολογιστή) για χρήση της στις εργασίες που δίνετε στους μαθητές σας. (μπορεί να εκτυπωθεί και να αξιοποιηθεί ως φύλλο γραφής για την Α΄ τάξη σε συνδυασμό με την προτεινόμενη γραμματοσειρά) Προτεινόμενη Φορά Γραφής των Γραμμάτων για την Α΄ Δημοτικού
|
||||||||||||||||
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εν όψει των αρχικών συναντήσεων των εκπαιδευτικών με τους γονείς των μαθητών της τάξης τους, παραθέτουμε κάποιες προτάσεις μας για το θέμα αυτό, επειδή είναι αναμφισβήτητα καθοριστικής σημασίας για να κυλήσει όλη η σχολική χρονιά με επιτυχία και χωρίς προβλήματα. Προτείνουμε:
1. Η πρώτη συνάντηση να προγραμματιστεί το συντομότερο δυνατόν, αφού όμως ο εκάστοτε εκπαιδευτικός έχει ολοκληρώσει το μεθοδολογικό του σχεδιαασμό, έχει κατασταλαγμένο τον τρόπο που θα διαχειριστεί την τάξη, τη διδακτέα του ύλη, τα διαθεματικά προγράμματα που θα αναλάβει, τις εκπαιδευτικές εξόδους από το σχολείο, τα βιβλία, τα τετράδια, τις κατ’ οίκον εργασίες, τη συμπεριφορά των μαθητών, τη συνεργασία με τους γονείς κ.ο.κ. Για να δρομολογηθούν σωστά τα παραπάνω, κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να μελετήσει τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης http://klouvatos.mysch.gr/anakoinoseis_2016_2017.htm#exorthologismos και όλα έγγραφα που περιλαμβάνονται στον αναρτημένο στον ιστότοπό μας φάκελο με τις σημαντικότερες οδηγίες για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου http://klouvatos.mysch.gr/2017-2018/fakelos_enarxis_2017-2018.zip. Το νέο Π.Δ. 79/2017 θα πρέπει επίσης να μελετηθεί προσεκτικά, λόγω των σημαντικών αλλαγών που εισάχθηκαν για διάφορα ζητήματα. 2. Στη συνάντηση αυτή να δοθούν σαφείς και λεπτομερείς πληροφορίες για τη διδακτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε κάθε μάθημα, οδηγίες για τον τρόπο μελέτης στο σπίτι (εξυπακούεται ότι η κατ’ οίκον μελέτη ανατίθεται με φειδώ και μόνο όπου υπάρχει ανάγκη (βλέπε σχετικές εγκυκλίους στο φάκελο έναρξης) και να οριστεί ο τρόπος επικοινωνίας – ενημέρωσης – ανατροφοδότησης μεταξύ εκπ/κού και γονέων. 3. Όπου κριθεί ότι ενδείκνυται, αναγνώστε ή παραπέμψτε τους γονείς στις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και εγκυκλίους που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ζητήματα και κυρίως αυτές που αφορούν στις πρόσφατες αλλαγές στη λειτουργία του σχολείου (βλέπε Π.Δ. 79/2017) και τις κατ' οίκον εργασίες. Εναλλακτικά μπορείτε να τους παραπέμψετε στον ιστότοπό μας http://klouvatos.mysch.gr, στον οποίο μπορούν να βρουν πρόσθετο χρήσιμο υλικό για πολλά θέματα που τους αφορούν.
Οπωσδήποτε να γίνει σαφές στους γονείς ότι:
· Η ώρα προσέλευσης (8.00 - 8.15) πρέπει πάση θυσία να τηρηθεί απαρέγκλιτα από όλους, διαφορετικά διακόπτεται η μαθησιακή διαδικασία και ο μαθητής χάνει πολύτιμο μαθησιακό χρόνο. Το ίδιο σημαντικό είναι να τηρηθεί η έγκαιρη παραλαβή των μαθητών την ώρα λήξης των μαθημάτων. Κανένας γονέας δεν εισέρχεται και δεν παραμένει στο σχολικό χώρο, ούτε μεταφέρει την τσάντα του μαθητή. Εισέρχονται μόνο κατά τις προγραμματισμένες ενημερωτικές συναντήσεις ή όταν προκύπτει έκτακτη ανάγκη. · Για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών οι γονείς να προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση για το ποια πρόσωπα θα μπορούν να παραλαμβάνουν το μαθητή ή αν αυτός θα αποχωρεί μόνος του με ευθύνη δική τους ή με μέσο μαζικής μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης, θα ενημερώνεται εγκαίρως ο γονέας, ο οποίος θα δίνει τη συγκατάθεσή του και θα αναλαμβάνει την ασφαλή αποχώρηση του μαθητή (βλέπε Π.Δ. 79/2017). · Ο έλεγχος της τσάντας από τους γονείς να είναι καθημερινός – κυρίως στις μικρές τάξεις. Ο έλεγχος αφορά στο (α) αν υπάρχουν ή έχουν ολοκληρωθεί οι κατ’ οίκον εργασίες, (β) αν υπάρχει ενημερωτικό σημείωμα από το σχολείο και (γ) ότι δε μεταφέρεται άσχετο υλικό προς το σχολείο. · Να επιδιώκεται από τους γονείς η μελέτη στο σπίτι να ολοκληρώνεται από το μαθητή χωρίς την παρέμβαση άλλου προσώπου, με εξαίρεση τους μικρούς μαθητές που τον πρώτο καιρό ίσως χρειάζονται βοήθεια. · Κάποια βιβλία, τετράδια και άλλα υλικά (π.χ μπλοκ ζωγραφικής ή μπογιές) θα παραμένουν στο σχολείο, κάποια άλλα ενδεχομένως στο σπίτι (βλέπε σχετικά τις οδηγίες μας και τις σχετικές εγκυκλίους που περιλαμβάνονται στο φάκελο έναρξης). · Αν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας ή άλλη ιδιαιτερότητα στο μαθητή για την οποία πρέπει ο εκπαιδευτικός να γνωρίζει, οφείλει ο γονέας να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό της τάξης. · Αν στο σπίτι παρατηρηθεί οποιαδήποτε αλλαγή στη συμπεριφορά του μαθητή που δεν εξηγείται εύκολα, ο γονέας θα πρέπει να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό για να διερευνηθεί αν η αιτία βρίσκεται στο σχολικό περιβάλλον και αντιστρόφως. · Η διδακτική διαχείριση των μαθημάτων έχει διαφοροποιηθεί από παλαιότερα λόγω του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης. · Η μαθησιακή διαδικασία εντός και εκτός τάξης είναι αποκλειστική ευθύνη του / της εκπαιδευτικού και οι γονείς δεν εμπλέκονται, μπορούν όμως να διατυπώνουν την άποψή τους ως ανατροφοδότηση. · Για οτιδήποτε προβληματίζει τους γονείς σχετικά με το παιδί τους ή τη λειτουργία της τάξης, οφείλουν αυτοί να απευθύνονται αρχικά στον ίδιο εκπαιδευτικό της τάξης. Αν το πρόβλημα (κατά τους γονείς) δεν επιλύεται εν ευθέτω χρόνω, επανέρχονται στον εκπαιδευτικό της τάξης ή στο Δ/ντή του σχολείου. Αν το πρόβλημα είναι παιδαγωγικής φύσεως και συνεχίζει να παραμένει άλυτο, μπορούν και οφείλουν να απευθύνονται στο σχολικό Σύμβουλο, του οποίου τα στοιχεία επικοινωνίας παρέχει κάθε εκπαιδευτικός στους γονείς (Κλουβάτος Κων/νος -Σχολικός Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ/σης Ν. Κυκλάδων - Σχολή Ουρσουλινών -84300 – Νάξος - τηλ/φαξ: 2285024506, κινητό: 6972124533, email: klouvatos@sch.gr – site: http://klouvatos.mysch.gr). Όσο πιο ξεκάθαρη γίνει αυτή η διαδρομή επικοινωνίας, τόσο καλύτερα επιλύονται τα ενδεχόμενα προβλήματα.
Είναι επίσης σημαντικό από τη συνάντηση αυτή να διασφαλιστούν κάποιες παράμετροι που έχουν αποφασιστική σημασία στην πρόοδο και την αποδοτικότητα των μαθητών και ολόκληρης της τάξης:
· Η εμπιστοσύνη των γονέων στο πρόσωπο του/της εκπαιδευτικού και στον τρόπο που αυτός/ή λειτουργεί · Η διάθεση των γονέων να προβάλλουν θετικά στους μαθητές την εικόνα του /της εκπαιδευτικού και του σχολείου · Η συνέπεια λόγων και πράξεων και η τήρηση των κανόνων καλής συνεργασίας από όλες τις πλευρές (μαθητές, γονείς εκπαιδευτικοί)
Ειδικά οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων, λόγω των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματά τους και στο συνολικό τρόπο λειτουργίας τους, θα πρέπει να ενημερώσουν τους γονείς επιπροσθέτως για όλες τις πρόσφατες αλλαγές και να τονίσουν τη σημασία τους, καλώντας τους να υποστηρίξουν εμπράκτως τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου (απαρέγκλιτη τήρηση ώρας αποχώρησης: 16.00). |
||||||||||||||||
|
ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ σχολ. έτους 2017-2018(περιλαμβάνει χρήσιμα έγγραφα και οδηγίες για την έναρξη του σχολ. έτους 2017-2018) |
|||||||||||||||
|
Οδηγίες Σχολ. Συμβούλου για προγραμματισμό εκπ/κού έργου σχολ. έτους 2017-2018 |
|||||||||||||||
5/9/2018 |
Χαιρετισμός - Έναρξη συνεργασίαςΑγαπητές και αγαπητοί συναδέλφισσες-οι,καλή σχολική χρονιά!
Δια του παρόντος, θέλω να σας ευχηθώ καλή δύναμη για δημιουργικό και αποτελεσματικό έργο.
Εν μέσω δρομολογημένων σημαντικών αλλαγών στην εκπαίδευση, οι οποίες θα ολοκληρωθούν εν ευθέτω χρόνω, περιοριζόμαστε προς το παρόν στην παροχή οδηγιών.
Υπενθυμίζω ότι στον ιστότοπό μας υπάρχουν αναρτημένα στο σύνδεσμο e-ντυπα τα σημαντικότερα από τα έντυπα που χρειάζεται να συμπληρωθούν για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, επειδή πλέον σημαντικές αρμοδιότητες έχουν περάσει στον/στην προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Δ/νσεων Εκπ/σης, η χρήση των αυτοματοποιημένων φορμών ωρολογίων προγραμμάτων, του εντύπου σχολικών δράσεων κλπ., θα πρέπει να γίνεται μετά από συνεννόηση απευθείας με τον/την προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων.
Ήδη κάποιες Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπ/σης με ενημέρωσαν για την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν τις φόρμες ωρολογίων προγραμμάτων που έχουμε στον ιστότοπό μας. Ωστόσο, είναι θέμα των Δ/νσεων και των αντίστοιχων προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων τι θα προτείνουν στα σχολεία. Σε κάθε περίπτωση κάθε χρήστης υλικού του ιστότοπού μας οφείλει στο εξής να μας ενημερώνει με ηλεκτρονικό μήνυμα για το ποιος και ποιο υλικό θα χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα.
Γενικότερα, για την έναρξη λειτουργίας των σχολείων ισχύει η εκάστοτε εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ, η οποία παραπέμπει και στα αντίστοιχα νομοθετήματα. Επίσης, για επιμιέρους θέματα συνεχίζουν να ισχύουν οι δικές μας αναλυτικές οδηγίες του προηγούμενου σχολικού έτους (βλέπε σχετικό έγγραφο οδηγιών στο σύνδεσμο http://klouvatos.
Ευχές για καλή αρχή και καλή συνέχεια στο έργο σας!
Εγκύκλιος ΥΠΠΕΘ για λειτουργία Δημ. Σχολείων το σχολ. έτος 2018-2019 |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
...Παλιότερες ανακοινώσεις - έγγραφα (σχολ. έτους 2017-2018) |